Monday, March 21, 2011

belon panas takde, tgk motor saje



ASSALAMUALAIKUM


***tajuk tiada kaetan dgn penulisan di bawah...rileks

Hidup tak selalu macam yg kita nak...
.
.
masa kecik, gua kadang2 memberontak kalau gua tak dapat barang yg gua nak...
.
.
macam budak dalam gambar tu, gua cume menginterprasi ape yg mungkin tgh terdetik dalam benak paling hujung cerrebrum beliau...macamane gua boleh teke sebegitu rupe ape yg budak tu tgh fikir??
.
.
pasal gua pon pernah jadik budak kecik...pernah rasa nak satu benda, tapi takut nak cakap
.
.
masa gua ambil gambar budak tersebut, reaksi yg ditunjukkan...nampak sgt ade satu perasaan "Nak Main!!" dalam mata budak tu....
.
.
habistu, kenapa tak bagitau kat abah lu yg lu nak maen motor tu?
.
takot??
.
.
pernah kene pijak sampai hilang penglihatan ke bila lu mintak?
.
.
mungkin bukan pasal takot dimarah.....cuma takot dikecewakan...kan?
.
.
john mcmurry pernah berkata.."gua lebih rela pekak,daripada dengar kerja gua kene reject " sebab tu lah beliau sentiasa menyiapkan kerja beliau pada tahap ultra sempurna....dan smpai sekarang,beliau masih tidak pekak...
.
.
lets make this short and simple...mari buat ini pendek dan mudah...
.
bila lu orang nakkan sesuatu, pastikan diri lu dah berani untok dua benda....pertama,berani untok terima kenyataan yg benda tu bukan milik lu orang,lantas dikecewakan...kedua, berani untok menerima benda yg anda mahukan itu...
.
.
ya, menerima benda yg anda mahukan itu juga perlukan keberanian..supaya, apa yg anda terima, akan jadi sesuatu yg berharga....sepertimana berharganya benda itu apabila berada pada mereka yg tidak memperolehinya...
.
.
oleh itu....kepada semua calon spm2010 terutama calon2 dari smapl...., gua doakan agar lu orang semua akan mendapat keputusan yg cemerlang....buat pilihan yg terbaek untuk jalan lepas ni...dan gua ucapkan semoga selamat semuanya....ingat, bak kata awek2...ini baru sahaja permulaan segala-galanya...sekian.

hidup mungkin tak selalu macam yg kita nak....tapi sapa tahu,mungkin apa yg kita nak tu, boleh buat kita rasa untuk tidak terus hidup...

-vassili zaitsev-

p/s: org cakap zaman skarang,pilih kos tak boleh nak ikot minat dah....carik pada peluang pekerjaan...betol...tapi kalau dah mmg kau tak suke kerja tu, jangan jadik bebal teruskan jugak...silap2 tak sempat ke kerja, mase belajar lagi kau dah fail silap2...you're what you eat

No comments: