Thursday, October 28, 2010

gua gurau,jgn amek serius

ASSALAMUALAIKUM

*niat entry ini hanyalah untuk bergurau senda....awal2 mintak maap silap dan salah...keh3


malam tadi gua mimpi ngeri...setakat nih tu mimpi no.2 gua yg paleng ngeri lepas mimpi test komputer jpj gua gagal mase tadika kemas dulu2....macam biase kalo mimpi ngeri, dah dekat part2 puncak,mcm2 la malapetaka yg dtg.....tetibe tebangon pasal nak tekencing la,kucing cakar bola mata la, warden ketok rak kasot gune batang besi la,dan mcm2 lagi hal....story pasal mimpi ngeri ni mmg klise....tak lari jaoh mimpi ngeri gua dgn lu org...tp yg kalini punye version memang rare...laen dari yg laen....mimpi ngeri gua bermula kire2 doblas jam lepas gua tido tengahari.....


gua kini berdiri tak berape tegak di hadapan sebuah bangunan yg tersergam tak brape nak indah....gua tafsir bangunan ni dulunye projek terbengkalai, tapi telah berjaya dibangunkan semula oleh syarikat arkitek terkemuka mase tu,"samson bros.".....gua rase mcm kenal2 ngan samson,tapi sebab mase tu gua tgh mimpi, jadik gua abaikan kejap...gua dpt rasekan yg gua nak mimpi ngeri mase tu...jadik ekspedisi mesti diteruskan

tangan kanan gua menolak lemah daun pintu utama bangunan itu...kaki kanan melangkah maju,kaki kiri menarik pintu kembali....aturgerak anatomi yg agak kompleks disitu,tetapi terpaksa diaplikasi kerana ini hanyalah mimpi....damn! gua mencarut yg tak berape nak kasar sgt dlm bahase inggeris...isi perot bangunan itu puteh kesemuanya...puteh bersih tanpa sepalit noda....tiba2 belakang gua terasa ditolak...dipalingkah wajah ini kebelakang, melihat kewujudan satu barisan yg sgt panjang...sekilas pandang seperti gerombolan manusia sdg beratur menunggu giliran membeli tiket final piala mesia N9 vs Kelantan...tapi bila diamati dalam2, ternyata gua salah sekali lagi...realitinya,barisan yg mega panjang blakang gua tadi adelah kelibat maknusia2 yg mungkin gua rase kini berada di penghujung nyawa....dam! gua bercakap empangan dlm bahase inggeris pula...'takkan ak nak mati ni?'monolog hatiku yg kian lemah dirasuk amukan lagu2 puaka SM salim yg entah dari cerok mane menerjah pon gua tak pasti...

sekali lagi tiba-tiba sesuatu yg sgt tragis berlaku ke atas diri gua....dengan tak sempat kelip mate sekalipun,gua dah dudok atas kerusi menunggu macam dekat bank rakyat normal2...namun, lokasi vitalis maseh tidak berubah,di dalam bangunan puteh tadi....kini,gua lihat kelibat manusia yg tadinye buat barisan panjang tegak blkg gua pon dah amek port dudok maseng2...muka semua memang tade smgt nak idop...kalau gua bole kontrol mimpi gua sniri, gua dah cubit perit2 siku memasing,muke tak penah nak gembire....sedang gua menunggu apekah pengisian seterusnya dlm mimpi gua ini, telah berkumandang suara pekat lg likat menyebut '2105 kaunter 700'....maka bingkas bangkit seorang tua yg tak berape nak season,tapi bergaye dgn sebatang tongkat chrome, t-shirt lengan panjang tapi disinsing singkat lengannya, beserta kacamata hitam ray-bun.....'stylo abes mamat ni'bisik mulut gua pade sape ntah gua pn tatau....PLAPPP...pandangan mata gua gelap secara rawak tetapi sepantas kilat

PLAPPP skali lagi, mata gua dah celik balek tetapi hanyalah sepantas guruh....kini mimpi gua yg bajet seram skang nih tgh membawa gua berjalan melalui satu koridor yg sgt panjang....sejauh mata memandang,sepanjang itulah koridor itu....kelibatnya umpama tiada penghujong...kaki gua melangkah melewati tiap daun2 pintu yg muncul tidak diundang secara tiba2....sambil gua berjalan,sambil itu jugalah bola mata gua berputar ligat melihat ke arah tiap2 pintu di situ....membaca dan menghafal dengan penuh teliti tiap butir perkataan yg tertulis di atas tiap2 pintu tersebut....antara yg gua dpt bace kat segala jadah pintu tersebut adalah :

-Dr. Moki |pakar kesihatan rambut|(mo ki haircare sdn. bhd)
tagline : "yakin pada saya...sebelom anda bermasalah rambot,saya sudah bermasalah dahulu"

-Dr. Amat|pakar ear,nose dan paling pakar throat|(Join venture mo ki haircare sdn bhd)
tagline : 'tua tapi bertenage,baru ade pawe'

-Dr. Por|pakar veterinar|
tagline : 'jgn salah faham..saya doktor,bukan pesakit'

-Dr. Mojo|pakar terapi muzikal|(dewan pilharmonic orkestra,petronas)
tagline : 'main mcm saya,bukan macam mustakim kongga'

-Dr. Paan|pakar kaunseling atlet bina badan|(reckit beckinzer)
tagline : 'model iklan shieldtox tu anak murid ak la tu'

-Dr. Elmo|pakar kanak-kanak|(sesame street)
tagline :'sebelom saya rawat anda, saya nak anda bagitahu saya....ape big bird ckp untok letter of the day? tak dpt jawab saya bagi panadol soluble je'

-Dr. Iqbal|pakar masalah pramatang|
tagline : 'aaaa....saya ade muke mcm justin bieber tak?suare ke? ade tak?'

-Dr. Malo|pakar X-ray|
tagline : 'anda nak background x-ray rib cage anda macamane? bukit bukau ataupn galaksi andromeda? saya boleh editkan gune potoshop...nak?'

-Dr. Haido|pakar segala pakar|
tagline : 'apau kabau engkau? sayau lau pakau segalau pakau...kau kau kau'

sedar tak sedar, gua dah berdiri di hujung koridor pertama...hanya satu langkah lagi untok gua melangkah masuk ke koridor seterusnya...terpampang besar satu papan yg menunjukkan 'doktor wanita'....sedang gua menghantar isyarat dari otak ke saraf tunjang untuk merangsang pergerakan otot2 kaki, tiba2 jantung gua tersentak kuat...terasa direntap dari pelbagai arah terutamanya penjuru bawah sebelah kanan..."perit sekali...arghhhh!!! bukan sekarang!!! bagi la gua usha2 koridor dr. pompuan pulak!!!" bentak gua puas2...tapi gua tak sehebat syed afiful hazazi ataupn lebih glamor dgn name kevin poyaya untuk mengawal mimpi gua sniri....gua terbangun dari mimpi seram gua...gua berpaling kiri dan kanan....takde pape pon...gua dah saspek kejadian mcm kat asrama dulu2 berulang kembali..nih mesti kene hempap....gua pn melangkah ke bilik air....

*naseb baek gua tebangon...kalo tak sia2 gua ttinggal smayang...mimpi plak horror abes..hoh

p/s: selamat berjaya Dr. ahahah



2 comments:

rizal_everdeen said...

hoyeah! terbaek la der!

Anonymous said...

| malo : ak pakar google laaa. haha