Thursday, October 14, 2010

suatu hari sahabat bertanya...

ASSALAMUALAIKUM

sahabat bertanya : wei mat, lu apsal tak pernah nak join pegi tengok bola kat stadium?? lu sembang je lebat sokong produk malaysia la, keluaran malaysia mantop la, kalo bukan kita sape lagi nak sokong la....nih tengok bola kat stadium kire sokong sukan mesia la nih...beli tiket...

gua jawab : gua bukan tak sokong produk mesia,program bolasepak mesia mahupon soccer kid....tapi

*okeh,skang gua listkan kat lu orang beberape jawapan saspek mungkin gua akan jawab...

1. gua tak ade stok mercon la nak baling kat penyokong team lawan gua kalau team gua kalah...gua gak takde mecon nak baling kat pakgad kalo team gua seri...dan gua jugak tade mecon ntok baling kat palotak gua sniri kalo team gua menang..senang kate gua tade mecon la...hal mecon2 nih bukan mende budak2 tadika beb, teringat gua zaman skolaa

2.player bolasepak mesia maen bola skillfull sgt...asek sepak bola tinggi2 je...clear bola tinggi,pasing da tade grounder lagi dah...teros flag die anto,walaopn ak kompeus die tgh high pass ke tgh clear...lgpon ko tau la kan...ak nih ade darah gemuruh,takleh tgk bende tinggi2 lame2 sgt,nanti kene hiv....kalo dah 85 minit bola asek melambong2 je pekes?maen belon acah ek?

3.ak teringat pesan cikgu gua mase skola dulu2...membunoh diri adelah haram...ko igt pegi tgk bola kat stadium tuh tak termasok kategori bunoh diri? kalo dah gua lepak2 minom kokakola tade kaco2 penyokong team lawan pon kene tikam laju2 kat telinge,takke nak bunoh diri namenye tu?

4.gua cume akan pegi tengok gem bola kat stadium bile ade gem MU lawan ngan team mesia...tuh pon kalo amri yahyah maen...die sorang je pemaen mesia pujaan gua....die pawe,pandai agak permainan...ko tak igt die skor dari jauh kalahkan van der sar?kan die dah cakap die pandai menganalisa permainan...sebab tu die hampir dapat bola emas mase tadika kemas dulu2...

agak2 lu orang gua jawab ape?...gua lebih prefer jwpn no.4...yg 1 smpai 3 tuh gua buat bunga2 jawapan gua je....tp betol pe? bola sepak mesia bes...baru meriah ade gadoh2...baru nampak pawe+brute....akhir kalam, biar maen tak seberape, asalkan penyokong pawe


p/s: bermainlah seperti mereka...mereka adalah pemain,mereka adalah penyokong....



No comments: