Wednesday, August 3, 2011

diari ramadhan afiq

ASSALAMUALAIKUM


selamat menyambut bulan Ramadhan yang penuh keberkatan...baru2 ni gua ada terjumpa sorang kawan lama...memang lama, dekat separuh umur gua ni gua habiskan untuk berkawan dengan beliau...nama mamat tu afiq, sikit lagi nak sama dgn nama gua, dodol...bila berborak2 lebih kurang, gua dapati kisah hidup beliau agak menarik untuk gua tuliskan dalam bentok diari, lebih2 dalam bulan Ramadhan ni... ni pasal, ada pengajaran2 dan sindiran2 yg kena tak berapa tepat terkandung dalam kisah2 hidup beliau...oleh itu, sepanjang Ramadhan ini sahaja, gua akan membawakan "Diari Ramadhan Afiq" berdasarkan kisah daripada Afiq itu sendiri, dan mungkin ada sedikit edit oleh gua...kalau lu orang perasan, tajuk diari yg akan gua tulis seakan2 satu drama bersiri masa Ramadhan dulu2 yg bertajuk "Diari Ramadhan Rafiq"....tapi lu org tak perlu khuatir untuk membaca diari ni dihadapan anak2 kecil, diari yg gua tulis tiada rozita che wan..




p/s: diari ni bukan tiap hari, memandangkan bukan tiap hari gua jumpe member gua sorang ni...bila gua jumpa, barulah ada story...itupun kalau story sedap nak tulis...kalau cerita kutuk sana sini, kurang beretika la masok blog yg berbudi pekerti camni

No comments: