Monday, February 1, 2010

metroseksual

Assalamualaikum

Hai semua.. akhirnya selepas lame x post ape2 kat blog ni,hari ni ttibe lak datang kerajinan pada diriku ini untuk mengepostkan sesuatu untuk tatapan anda2 sekalian.. jadi berdasarkan tajuk di atas,aku rase terpikir r kan..mende sebenarnye metroseksual ni..haha..asal ade pkataan seks je mesti ade orang dah pikir bukan2..haha jangan risau metroseksual ni xde kaitan ngan seks or yang same waktu dengannye..

Metroseksual ini adalah satu cara hidup baru bagi lelaki2 moden masa kini yang mane penampilan dan stail amat dititikberatkan..haha..ayat bapak power nye..para lelaki sekarang ini lebih ber'semangat' untuk mnunjukkkan aspek feminin yang ade dalam diri mereka tuh..aspek feminin yang
Publish Post
mcm mane tu,mari kita selidik same-same..hehe

Baiklah ye..1st skali jom kite tgok dari part yang atas sekali lam badan kite iaitu rambot..bagi lelaki2 yang mnceburi bidang2 metroseksual ni..rambut mereka akan dipastikan sentiasa kemas..kemas dalam erti kate laennye ialah sentiasa ber'wax' bagi mereka yang memacakkan rambot or sentiasa tersikat bagi mereka yang berambut pendek..
Seterusnye ialah aspek pakaian..bagi golongan2 ini..cara mereka berpakaian amatlah penting..baju atau t-shirt yang dikenakan akan dipastikan betul2 mengikut potongan badan mereka..sesetengah nye pula akan memastikan pakaian mereka pada hari itu benar2 bergosok dan licin tanpa sebarang kedutan..ade pule yang lebih selesa dengan memakai sweater yang mane selalunye sweater berkolar V menjadi pilihan (seperti baju cg halim)..hurm..pe cter dye skarang ek..sehat lagi ke x ntah dye tu..ok2..back to topic..tapi bagi negara yang agak panas seperti di malaysia ini..sweater itu hanya akan diikat di pinggang or diikat di bahu n leher (paham2 sendirik r ye).. tapi yang penting nye..pakaian amat lah penting bagi lelaki2 metroseksual..





Seterusnya, bagi lelaki2 metroseksual ini, penampilan dan raut wajah yang berseri amatlah penting.. bagi mereka,jambang atau misai tidak akan dibenarkan bertapak di muke dan akan dicukur selalu, penggunaan pelbagai jenis alat2 kosmetik terhadap muka terutamanya selepas mandi contohnye pencuci,penyegar dan pelembap perlu sentiasa dilakuakan..haha..aku tatau pape pon pasal nih..n banyak lagi..senang cter..penjagaan muke juge amat penting bagi mereka..
Namun begitu,lelaki2 metroseksual ni sering dikatakan gay..haha..agak2 anda cmne..tatau r tu kan..nampak je mcm gay..tapi diorang ni x lah sgt kot..klau gay xde keje nye posh tu nak kat beckham..bekcham dijadikan contoh kerana aku rase die nih macam duta metroseksual sedunia je..hehe..pape r..yang penting lelaki2 sekarang memang dah power lam bab2 mcm ni..tapi yang kat malaysia yang aku prasan dressing cmnih ialah pengacara cter tangkap muat tuh..gamba nih ialah mereka berdua..

Mereka ini iaitu Zulfazli Suhadi dan Rizalman Ibrahim dua orang yang aku prasan dressing smangat gler..haha..xpe r..janji ko x kaco orang sudah.. tapi papehal pon golonag metroseksual ialah satu bentuk modenisasi..n sebenarnye aku rase golongan ni dah pon menular kat SMAP..hahaha..akhir sekali..tgok r gamba2 golongan metroseksual SMAPL nih..hahahaha



No comments: