Thursday, February 11, 2010

apahal lak??

assalamualaikum

helo sume..ari ni gua rase gua merasakan bahawa gua ingin melakukan satu penulisan di blog ini..seperti biase, pekerjaan gua sekarang ialah sebagai penganggur tetap dan ianya akan terus berlanjutan sehingga terbitnya fajar siddiq salleh pada hari terbitnya keputusan SPM.. jadi pekerjaan gua sebagai penganggur ini telah mendedahkan gua kepada berbagai jenis ragam penduduk d tanah air kita ini.. n salah satu nye yang gua nak kongsikan kepada rakyat jelata sume ialah kejadian d kedai gunting rambut.. atau orang kelantan panggil sebagai SALOON..

gua sebenarnye sampai sekarang x puas hati ngan toke2 kedai rambut ni.. gua bukan ape pon, gua cume nak komplen satu je.. nape sistem bayaran yang dikenekan kepada pelanggan dikira mengikut umur?? gua memang dari dulu x suke ngan sistem ini, bukan sebab gua sekarang dah x boleh bayar ikut bayaran budak sekolah (walaupon tu salah satu sebab yang paling utama).. tapi sebab gua rase perkara ini x terlalu efisyen bagi melahirkan rakyat malaysia yang proaktif dan menyahut seruan kerajaan iaitu belia benci dadah..

gua memang x puas hati, n gua rase gua nak hantar cadangan gua ni kepada kementrian perdagangan r.. bayaran gunting rambut perlu dikenekan mengikut SAIZ RAMBUT!! korang x rase sedey ke tgok mawi, man bai, n sape2 lg yang tidak perlu mengenakan minyak rambut, diorang kene bayar lebey lak sebab diorg umor lg tinggi daripada adek2 tadika seri aman d kokdiang selatan yang kebanyakan murid2 d situ berambut afro... malahan ade segelintir murid kelas 4 tahun yang berambut seperti bob marley..

gua mmang x puas hati..

No comments: