Sunday, February 21, 2010

jom makan

assalamualaikum


Hello semua.. hari ni kite bertemu lagi..dan lu orang akan membace lagi sebuah kisah idop dak2 terencat akal smap labu dari batch 0509 yang bername lelaki.. or name glamour lam bahasa smap, PUTERA! baeklah, ari ni gua akan bercerita tentang tabiat2 pelik dak2 terencat ini lam memilih menu2 untuk dijamah bagi mengisi kekosongan jiwa ketika di dorm.. dan pastikan anda juge mncube resipi2 yang akan diberikan ini.. hehe..

Baeklah, resipi yang pertama yang akan gua ketengahkan ni merupakan satu resipi yang x mungkin terlintas d fikiran chef wan untuk dijadikan menu ketika makan tengahhari mahupun ketika berbuka puasa sunat di hari isnin.. iaitu resipi yang gua rase dicipte ketika tingkatan 2 kot, iaitu ketika kami orang sume mengalami satu starvation yang amat dahsyat.. maka ketika itu terciptalah resipi biskut kering dimakan ngan sos cili tibai dari kfc..wahh, lazat yang amat dirasakan ketika itu.. sekali cube pasti terase mahu dilumurkan lagi sos di atas biskut itu..ini kerana seni penciptaan nye ditambah dengan tekstur makanan itu yang menggamit selera lidah yang merasenye sememangnye satu kepuasan yang dicari ketika kebuluran yang amat dahsyat.. dalam sekali ritual memakannye sahaje, dianggarkan satu tin biskut bersama sebotol sos cili tibai mampu dihabiskan..wahh nikmatnye.. n dari tahun ke tahun, resipi ini mengalami pnambahbaikan iaitu dengan menggunakan pula biskut gula, biskut jagung, n tidak lupe kepada sos cili yang bertransformasi dari sos cili tibai kepada sos botol besar GIANT.. inilah makanan yang pasti memukau selera sesiapa sahaja!!

Seterusnye, lu orang sume ade milo fuze x?? ow nak simpan ek wat minum tyme nak study..ok2,tp soleh sungguh jwapan tu.. sbb gua rase r mane ade orang wat cmtu lagi di zaman ledakan atom kecanggihan dan kemajuan teknologi dunia masa kini.. lu orang memang x canggih r klau asyek makan makanan tradisional cm milo fuze tu.. ey dunia dah maju n ape gunenye teknologi klau x digunakan.. sekarang lu orang sume pgg milo fuze d tangan sebelah n sebelah lagi pegang seterika.. yess seterika.. diulangi seterika.. seterika tu lu ingat untuk adek2 manje f1 utk gosok baju lu je ke.. patutnye tyme adek2 tu gosok lu bagi skali milo fuze.. bia mereka orang sume ingat tu hadiah untuk mereka orang.. tyme tu la lu kate dengan sekuat hati..' gua nak lu seterika milo tu skali!!' haha.. dah jimat.. xyah g langkawi untuk cari coklat duty free.. dah siap milo seterika.. keras dan mantap.. bagi awek pon awek kate ko romantis.. siap minx lebey lak tu.. nak bagi mak ayah rase bf pandai masak coklat.. memang sewel awek tu

Seterusnye mmang xde.. sebab gua rase gua x dapat berfikir ngan waras malam ni.. abes sume gua lupe.. tapi setakat megi makan lam baldi, n laen2 sperti milo dak f3 nye kem diorang x smpat bukak lagi kitorang tibai wat lam baldi besar ade gak.. ade yang pelek makan megi ngan susu pekat.. tu bukan kami.. tp tu monyet f5 yang suke menyinggah dorm kami waktu kami f3.. ade gak yang mengamalkan pengambilan telur mentah tiap2 hari.. kononnye bagi menjage badan dan kelihatan metroseksual kepada budak2 tadika kemas yang baru belajar perkataan mengorat.. n macam2 lagi..

Tapi yang paling penting dan selaku sumber makanan utama kami sewaktu SPM ialah restoran RUDY.. untuk pengetahuan semua, rudy merupakan tukang masak kantin sekolah, pernah tercalon sebagai tukang masak terbaik rantau asia pasifik tahun 1989, memenangi best autoshow car lam pertandingan menggubah kereta kancil anjuran kelab kesenian islam, n yang paling penting menjadi peserta terawal yang pulang apabila resume nye dihantar kepada rancangan iron chef.. namun begitu, beliaulah tukang masak TERHEBAT alaf ini!! kalau x x mungkin kitorang akan makan kat situ hamper setiap hari.. walaupon dm ade makanan..

Dan pembantunye merangkap pelayan kantin, EPOL @ SAIPOL!! merupakan anak didik roslin hashim lam sukan badminton, bercita-cita mmbuka pusat modelling cawangan surabaya utara, n merupakan steward MAS selame 2 tahun..(cukup ke tinggi) .. namun begitu,papepon status beliau, kunjungan kami semua tidak akan lengkap tanpa layanan mesra yang diberikan oleh beliau..pegang2 tangan, ayat2 double meaning..wakakaka.. kami rindu semua itu!!

Ok2..setakat ini sahaja.. semoga bertemu kembali.. thx mmbace n bubye..




9 comments:

amiey said...

Pecah perut. Aduii..
fun. i bet, it is totally memorable tuk korang..
nice. Again, funny.

Firdaus said...

budut....memg x thn nk glak ak bile bce bnde ni...
hahaha......

wanna said...

heh.............
trase tue bile membace mender ni... lol

ain said...

ku rindu nasi goreng kampung rudy!!!
ade byk ayam..haha..

Anonymous said...

kih3...nk terguling aku hahahaha(gelak sakan abehh)

maCy said...

ahahah.. mcm pna dgr je resipi tuh.. hehek

shida said...

stakat milo..ktorg besa....biskot ngn jem???tapi tu bese je.....hotdog ngn watercooler??roti ngn sos cili.......hahahahahahh

Firdaus said...

sngal shida...
roti ngn sos??
ko pnh try ke??
x sdap doe....
cousin ak lg bez...
ske mkn roti ngn milo..
bkn air milo,tp milo yg srbuk 2..hahaha......

reramai said...

roti ngan milo...tu standard...