Saturday, June 18, 2011

ini baru true malaysian

ASSALAMUALAIKUM

“Dodol, belikan sabun mandi…dah 2minggu sabun habis…kau tu pun bukan reti nak gune duit elaun kpt buat beli sabun due tige buku”…gua tersedar dari membaca status2 awek2 sweet…dah 2 minggu sabun habis…gua benda sabun-menyabun ni tak berapa kisah..kulit gua takat bakteria mudah2 takde hal nak tepis kiri kanan…bapak gua menghulur 6ringgit sambil berpesan “baki pulang”…baki pulang ni merupakan satu hal penting…kalau tak diingatkan, baki drpd rm50 buat beli benang kaler hitam satu gulung pun silap2 tak dipulangkan...ahh haram
Honda c70 gua start dengan selamba…tak hidup..gua toleh kiri kanan takot ada awek2 kampong nampak..gua start lg skali, kalini dgn bergaya…cilake, masih tak hidup…gua tarik nafas panjang2, mula dgn Bismillah…steady gua hentak satu kali starter…vroom, Honda petak gua mengaum bunyik Kawasaki ninja…Alhamdulillah…tak sia2 gua masuk smap
Gua bawak motor habis laju…traffic light gua langgar, kucing gua langgar, lembu tido tengah jalan gua langgar….Cuma awek sweet main badminton tgh jalan gua elak slow2…nampaknya trick ngurat awek camni menjadik…gua baru dapat 2 friend request dgn msg “kitorg yg main badminton tadi”….dipenddekkan cerita, gua sampai kedai dgn selamat….lame jugak gua pusing keliling kedai carik sabun mandi…haram susah…gua saspek dulu toke kedai ni pemenang kejohanan treasure hunt…ahh,gua taknak mengalah…gua tak mintak klu kat mane sabun….steady baby mata melilau sane sini..akhirnya gua jumpe…memang perangai agak gampang kalau letak sabun mandi sebelah sos tomato Kimball.
Harga sabun rm5.40…sungguh hebat bapak gua menganggar2 harga runcit sekarang ni…tengah gua selok2 kocek nak bayar, tibe2 ade satu brader berkepak potong line…gua rasa die mungkin abang long kampong gua ni…badan berkepak, kepala botak, pakai short ragbi paras separuh peha…tak syak lagi, mmg abg long..mungkin kalau ayahanda mangkat, die yg naik…gua tunduk biarkan beliau bayar dulu…nasib baik bekepak…kalau budak2 sekolah rendah, silap2 boleh angin ahmar gua hentak dada budak tu dgn buku lali kalau dah pandai potong2 barisan ni…
‘winston light satu…hah, lagi satu macam biase ok’…ahh sudah..gua konfius dgn ape yg brader tu cakapkan dgn toke kedai…ape bende yg macam biase tu? Gua mule saspek brader ni makan dadah…tengok dari badan, tak mustahil dadah jadik lauk makan nasi beliau….gua buat2 normal, taknak terlalu menonjol…takot gua ditangkap jadik tebusan bawak ke Filipina…kalau bawak ke paris, gua takde hal…
Lepas habis bayar, gua teros ke motor…gua nampak brader tu masih belom blah, dudok atas moto beliau…gua berjalan perlahan2…nampak satu kotak Winston dalam bakul moto…gua jeling2 lagi dalam bakul moto tu, cube2 nak pastikan ape bende barang ‘macam biase’ tersebut…puas gua jeling dalam2 bakol moto tu…memang takde benda lain dah..memang sah itu la barang yg brader tu beli..gua tak tau plak kedai2 runcit camni ade jual…aiskrim mesia perisa jagung.
p/s: gua dah lame tak makan aiskrim mesia ni....perisa paling ummphh dulu gua rase asam boi...perghhh..kalah cornetto love or perhaps tomok

3 comments:

EG said...

macam cibai.
kira dia selalu la layan aiskrim jagung. hahaha

dodolutopia said...

aku rase la...harini aku nak pegi tgk lagi sekali..ahaha

uglyduck said...

nk ekot bole x /^,^/ v