Monday, January 10, 2011

maen my space plak la pasni


ASSALAMUALAIKUM

anugerah juara lagu baru setanak nasik tamat....kisah faizal tahir tegelincir dalam akuarium kita tolak tepi....konflik member rumah gua salah faham antara sharifah aini dgn rahim maarof pon kita tolak ke tepi...teka teki tentang style baju kurung yg ana rafali pakai malam tadi pon gua mintak awek2 sume tolak tepi...sebab gua rasekan ada satu hal yg lagi penting ntok kita sume amek port piker ramai2....mark zuckerberg mesej gua mase gua tgh maen pes11 cakap yg die nak tutop facebook....KAH KAH KAH

dekat lime nam jam gak gua gelak bace bende tu...ni sape punye perangai cakap facebook nak tutop? cakap cakap!!...takkan paper utusan? diorang pon sebok maen fesbuk...takkan plak harakah punye keje?ape keje plak diorang nak sebar khabar angin pasal fesbuk ni?? paper roket dgn keadilan gua tak pasti....pasal gua pangkah barisan dgn pas je...keh keh keh....hal2 politik ni jgn amek port sgt la...igt,politik itu kotor...gua buat maen2 je ni...

berbalik kepada kes mark zuckerberg cakap nak shut down facebook...mule2 gua bace tajok,gua rase si pengarang berita ni boleh pergi jauh...sekali bace tajok macam boleh percaye,gua nak cerita kat lu org berape powernye tajok tu...silap2 kalau kantoi ngan paper metro, boleh kene amek jadik cover depan....tapi bile gua bace isik dalam berita, mmg boleh buat gua mengekek2 gelak sampai sakit usus perot gak...ahaha..kononnye mark zuckerberg cakap "gua dah malas nak uruskan facebook...facebook dah jadik satu benda yg tak terkawal...gua pon dah malas gak nak jaga citville gua...gua nak hidop gua yg dulu"....kah kah kah....gua nak tanye lu org satu soklan...ape bende yg si mark ni nak dekat idop bliau yg dulu???nampak sgt tak tgk the social network lagi ni....

tapi bende2 camni kadang2 kene amek serius...gua taknak kang tgh gua sedap2 cakap facebook tak tutop, tetibe muke mark zuckerberg kuar kat buletin utama tv3 cakap die dah tutop fb,skang keje bace berita sukan nak bagi sapot kat timnas bola mesia....jadik gua buat keputusan nak tanye sendiri mark zuckerberg betol salah kes tersebot...lincah gua selak balik file2 lame time gua blaja skali ngan mark kat harvard dulu2...mane tau entah2 ade no. enpon beliau..tapi gagal dikesan...gua tak putos ase...gua kol plak member lame dari libya yg dulu satu kelas ngan mark mintak no phone...dapat...gua kol,tapi masok mailbox...cis,gua menge-cis....gua kol lagi skali....tapi kalau 27 kali masok mailbox,ananda krishnan pon boleh bankrap...lagi2 gua yg cume ade 1.50 je dalam kredit...tu pon bekal s.o.s topap due mingu lepas...dari detik tu gua dah mule terpikir macam2 ape akan jadik kalau facebook betol shut down...macamane gua nak layan blues ngan member2 skola lame gua?? abes mati la pokok gua tak siram kat game farmville.....camne gua nak usha2 awek manis?? ape gua nak isik ngan mase terluang gua kalau kelas start pukol 2 ptg?? dan habesla server uitm da takde bende nak block da pasnih kalau fesbuk dah takde...habesla habeslaaaa...

gua mule stat nak nanges...pasal gua rase rugi tak memanfaatkan facebook ni sebaiknye mase ade....skang dah nak tutop kononnye baru gua nak sebok2...tak sempat gua nak join budak2 ni maen stats describe member gune nombor, maen bubblegum squidward, kire gua dah terlepas salah satu 7 wonders of the world la ni....tapi tibe2 gua teringat..gua tak google lagi pasal berita ni...demmit...laju2 gua on alienware mx11,cocok broadband 20gps gua, lantas surfing google yg juga salah satu daripada 7 wonders of the world...jumpa!!!! KAH KAH KAH...berdekah2 gua gelak bace


The rumor was started by a satirical online website whose other news flashes include such items as "Alien Spaceships to Attack Earth in 2011" and "George Clooney Running for President."

...ni adelah petikan daripada berita yg gua bace daripada yahoo..gua amek part yg gua suke je
macam george clooney nak jadik president tu...nak bace panjang lagi, boleh bace sndiri kat sini. sbnarnye mengikot subjek IMP021 information and literacy skill yg gua belajar,source dari tenet ni takleh jadik primary source...tapi baek gua pecaye yahoo cakap daripada budak2 kat kedai aiskrim...keh3....Skang apa macam??lu org tak takot ke mahlok asing nak serang bumi??kah kah kah....george clooney jadik president gua tak takot, lagi gua suke ade....jadik, betol ke mark zuckerberg nak shut down?? kalau betol pon die nak tutop, igt org laen yg pegang share tu nak lepas?? tu kalau betol nak tutop, tapi masalahnye skang takde pon....jadik gua sarankan kepada sahabat handai sume, jangan risau...bak kate imran azhaar yg tak dapat sambut besday taon ni, buat macam biase.....mari kitateroskan buang mase kat facebook tu...tapi igt,jgn request gua gem cityville...gua tak maen...keh3...setakat itu saja...lu org yg pecaya facebook nak tutop jangan marah2 ke,tacing2 ngan gua ke hape ke...blogging utk bergurau senda...chow..gua nak siram pokok bayam gua kat farmville ngan bunoh orang ramai2 nak jadik yakuza kat mafia wars...sementara ade fesbuk ni,gune smpai puas beb...keh3

*kalau betol la facebook tutop, boleh gua ajak eduardo saverin join venture ngan gua jual aiskrim kat tenet...sean parker gua amek budak bancoh kopi boleh la...mark zuckerberg?ape hal...die kan nak kembali ke hidop lame beliau...keh3
*tak kenal eduardo saverin?sean parker?..pegi khatam the social network smpai lagu ending...
*lagi skali gua pesan,kalu betol fb tutop, jgn attack gua plak..gua hanyalah insan yg lemah

3 comments:

Arepseman said...

jadah la alienware.. ahaha

Cahaya Petunjuk Nuha said...

As salam dodol-makanan yg berfikir,

Ingin saya meminta maaf terlebih dahulu sekiranya teguran sy sebentar lg akan menimbulkan kemarahan saudara. Sy cuma menyatakan apa yang sy rasa dan harap dodol yang berfikir gunakan aqal fikiran yang Allah kurniakan utk merenung apa yg bakal sy coretkan.

Tidak sy nafikan yg sy agak kagum dgn ketelitian entry ttg sunway pyramid, dan tergerak hati utk baca entry yang lain, lalu terbaca entry ini.

Dalam entry ttg Sunway pyramid, sahabat saudara mengagungkan Allah, tetapi dlm entry ini nampaknya seperti menyokong pula yahudi laknatullah dengan cara mengajak pembaca seterusnya melekakan dgn bermain facebook. Sy petik quote saudara "mari kitateroskan buang mase kat facebook tu" sebagai bukti. Ini adalah sebenarnya jarum mereka utk meleka kan umat islam.

Setakat ini sajalah komen sy, ingin sy teruskan tp nampak spt karangn pula. Harap sama2 kita fikirkan.

Anonymous said...

entah apa punya post x sama ngan topik illuminati