Tuesday, May 4, 2010

lu orang memang kaya

assalamualaikum

lu orang memang kaya r.. gua respect bertabik same lu orang kerana telah menjadi seorang yang kaya harta.. gua memang mengimpikan untuk mendapat kekayaan sebegitu, tetapi gua sering berharap bahawa kekayaan akan datang dengan sendiri.. seperti log in facebook dan dapat berjuta.. dan macam2 iklan laen yang sentiasa mengaburi mata gua untuk mencuba.. tapi kebanyakan iklan2 tu gua x cuba, sebab kene pakai bank akaun n kredit kad.. kan gua dah kate gua x kaya.. apekejadahnye kredit kad lam idup gua.. yg gua ade cume kad cikgu memandu gua n abang teksi pasar mini suka ria.. tu pun gua yg merayu mintak2.. naseb baek dapat..

hari ni gua nak story sedikit sebanyak perkara2 yang lu orang x patut lakukan ketika lu orang sudah meningkat kekayaannya.. haaa.. lu orang patut dengar ni sebagai satu panduan idup bermasyarakat suatu masa kelak.. gua yakin lu orang akan selamat kehidupannya di dunia ini jika lu orang tidak mengamalkan sikap2 yang akan gua terterakan sebentar lagi.. gua mulakan dengan:

1. tyme lu balas message d hp or blackbery, lu orang amalkan menghantar message dengan slogan '1 perkataan 1 message'.. ini merupakan salah satu cara korang cube untuk memberitahu orang yg sedang bermessage bahawa duet anda terlampau banyak shinggakan belanja beribu-ribu untuk bil telefon sebulan maseh dirasakan terlampau sedikit.. lagi2 lu orang try buat ni tyme tgh bincang projek juta2.. ouh, gua pasti projek lu akan berjaya.. contoh gua bagi..
saya
merasakan
bahawa
projek
ini
bagus
dan
saya
amat
berminat
untuk
tidak
meneruskannya
timekaseh..
:)

haram jadah siap bagi smiley2 lagi..

2. lu pergi menjenguk jiran sebelah yang sedang membuat kenduri kesyukuran sebab berjaya menang peraduan biskut hup seng.. jiran tu memang betul2 sebelah umah.. dan lu orang datang dengan superbike kawasaki baru.. siap press minyak2 kuat2 lak tu nak bagi tok imam n jemaah laen yg hadir makan asap.. woii, sian laa sket jiran tuh.. tau r dye baru menang motor.. xyah nak ajak race tyme pak imam tengah bace doa.. yang pak imam tuh pun satu, yg tibe dye kuar rumah g start vespa dye press kuat2 pehal lak, abeskan r bace doa dulu..

3. xde keje, lu menjadikan ceramah kpp yg dhadiri bagi mendapat lesen L sebagai aktiviti mgguan korang.. bile orang tanye ape hobi, lu orang cakap mengambil lesen L berulang kali.. sebab duet terlampau banyak smpai tatau nak wat ape.. ape ke ngek betol, banyak lagi aktiviti orang2 berada seperti bermain golf, berenang dan berspa di kelab2 ekslusif n macam2 lagi.. pe kes lu pilih wat hobi orang terlebih kaye ni.. agak2 r nak abeskan duet pun.. xyah r sampai menjadikan ceramah kpp sebagai hobi..

4. lipat duet ketas jadik bunge pastuh tanam kat laman rumah...pastuh lu claim yg tuh adelah bunge ketas dgn muke jahanam poyo...ditambah dgn kemahiran origami yg lu blaja mase skola rendah maupn mase join klab base jepon, lu org buat itek gune dwet ketas 100 doller, pastuh suke2 maen lumbe kat longkang mase hujan turon dgn lebatnye join ngan budak2 kecik yg sneak kuar umah mase mak diorg tido..perghhh...kalo gua jumpe mmg gua redi2 je penyaok kat ujong longkang.

5. nmpk speedtrap maken laju haram ko pecot.....pastuh kejo sume speedtrap yg ade kat jalan tuh...dah penat maen speedtrap...lu pegi balai polis berhamperan, ckp kat polis yg lu kene speedtrap and lu nak bayo saman...tuh tak brape nak nmpk kaye sgt...tp lu siap mnx gambo lu mase kene tangkap ngan speedtrap tuh mmg nmpk riak takbor ngan kekayaan korg..tambah2 mnx saiz 4R 8R ngan portrait...chaisss!!!gua tak poyo camnih derr

gua taw lu org mmg kaye...tp tingkahlaku sebegini haros dielakkan krane bimbang mengundang perpecahan kaum...cube lu byg kalo lu org kaye pegi beli gambo kat polis..nnt tokey kodak nak jual ape?? kalo lu maen itek gune duet ketas, musnahla adat resam lumbe bot kat longkang gune daun bunge ketas....kalo lu org jadikkan ceramah kpp sbagai xtvt mingguan, sape nak dtg ceramah kat masjed??and byk lg kalo kalo gua nak cite....papehal pn lu kaye,lu sng...gua pn tmpang sng

No comments: