Sunday, May 9, 2010

W

assalamualaikum

gua maseh berpikir nak menules pasal ape tatkala gua sedang menaip ni.. dan sekarang gua maseh berpikir.. idea maseh x datang2.. gua memang saket ati tol.. tatkala gua mempunyai masa kelapangan untuk menulis itulah seringkali idea dan buah pikiran yang diharapkan tidak dijelmakan dalam bentuk tulisan verdana font kecik.. inilah ujian dunia..

alhamdulillah, tyme gua tengah menulis ni laa ade satu sms tttibe menusuk kalbu hp gua.. gua pun dengan debar2 check la hp gua.. sebab nak kate awek gua sms, awek gua dah tido.. ouh, mungkin mak awek gua yg sms.. nak tanye ape wawasan gua dan bagaimana gua nak menyara anaknye lagi sepuluh tahun.. lam perjalanan gua nak amek hp gua, gua dah siapkan resume untuk gua bacekan kat mak mentua-to-be gua tuh.. namun, sangkaan gua salah.. bukan beliau yg sms.. rupenye sms berbaur lucah muncul..

'hye, x tidow lagi kew?'

gua dah start berpikir macam2.. budak kl mane r lak ni yg nak bermessage ngan gua tgh malam.. gua tau r gua iklankan num hp gua kat fb, tapi tu untuk kemudahan rakan2 gua.. n setahu gua xde r pulak rakan2 gua yg pure kl nih.. maksud gua bahase yang digunakan lam sms tuh menunjukkan budaya dak2 kl yang berlandaskan hedonisme.. sedang gua berpikir..

'napew x balas??'

demmit!! gua dah geli-geleman dah.. secare x sengaje,lidah gua mule membuat bentuk W dengan sendiri.. guaw xw pastiw r samadew guaw sudahw terjangkitw nganw dakw niw kew padahalw guaw baruw dapatw 2 smsw dyew.. guaw dahw gundahw gulanaw.. damnw!! mncarutw punw dahw adew W dahw.. auwww!! gua repair balek lidah gua...
ok, gua dah steady.. gua dah x phm bahase mamat2 n minah2 kl skrg.. ape kes kene ade w kat belakang.. lu orang ingat itu sign for kemanjaan dan kegedikan ke.. ohh plissss nyah!! bek gua jadi nyah dari menulis camtu.. sekurangnye nyah suare besar.. ade kaitan x?? huh.. tolonglah rakan2 kl ku sekalian, hentikan bahasa w ni.. guaw benciew rr.. ahaks.. bek r lu gune bahase tyme lu kecik2 dulu contoh cam bahase f ke.. lufu pafahamfam kanfan bafahafasafa f?? baguss... gua x rase gedik pun tyme gua menulis bahasa f tadi.. hahaa

kadang2 gua terpikir camne orang yg gune bahase w ni bercakap..? memang ade bunyik w ke kat belakang.. n gua terpikir gak kalau satu hari nanti bahase w jadik bahasa rasmi konvensyen2 antarabangsa mahupun pertandingan pidato bahasa melayu peringkat dunia.. haram jadah peserta terbelit lidah r kalau camtu.. mcm mane gentlemen pun juri, leh ttibe jadik gedix dengar orang berpidato bahase w.. huh.. gua x sanggup melihatnye..

papepun, jangan r amalkan penggunaan bahase ini.. sayangilah bahasa melayu baku seperti tulesan gua nih.. ahahaha.. memang gile2 baku r.. sebelum gua berakhir, terimalah pantun gua ini sebagai tande support bahase melayu..
akhir kalam,
wassalam...

No comments: