Saturday, May 15, 2010

jalan2 carik istilah

ASSALAMUALAIKUM

mase gua tgh merayap2 kat blog2 yg ak haramjadah tak knal lgsg tuan punye die, ak tbace pasal blogger tuh tak puas hati ngan satu istilah..CM ataopn central market...ak pn agak besetuju ngan brader blogger tuh...pekes dlm BI central market tp dlm BM jadik pasar seni??market mmg maksod pasar...tp central??maksodnye seni??miss yong yock mei tak pnah ajo ak mase blajo seni visual sambil ckp 'okay class...for our central lesson today, i'll teach u how to differentiate between kale coklet n cadbury coklet'...demmit!!tp tuh baru satu kesalahan istilah yg gua prasan kat dunia nih...skang gua nak reveal plak istilah2 yg wujud kat smap...sameade korg rase patot ataw tidak style dan gaye penggunaan istilah tesebot, korg bole timbang2 sniri..skang gua nak reveal style magics biggest secret finally reveal siap ngan awek2 seksi duorg kepit kiri kanan gua...

1.'perghh...kerang gile arhh!!ekon mcm isik bare api je'...istilah yg gua maksodkn di sini adelah kerang...tp ayat tuh tak bemaksod ade sekor kerang yg gile...ttapi bermaksod panas yg amat+bahang+hot level2 korg masok kete lepas shopping 8jam kat UO....gua tak brape nmpak perkaetan antare kerang ngan kepanasan..tambah2 kerang adelah hidopan laot..adekah sebab kerang idop dlm cengkerang dan bile dibukak akn ade air yg mengalir kuar mcm peloh kononnye panas??gua maseh ta paham

2.nopal: zam, bile nak fly nih??gua da tak sabo da nih nak lyn dota due round...
istilah yg menimbulkan kontrobersi ntok kalinih plak adelah fly...dan gua yaken istilah fly bkn smap je yg gune, silap2 kalo dak2 tadika kemas pn dah terjal jenis layan lagu metallica b4 tido sbagai lullaby pon gune istilah fly nih...spanjang pengalaman gua sniri tgk org dan menjadi org yg pegi kuar skola tanpe kbnaran tak kesah pagi,ptg maupn malam...takde lg yg pegi pecah ict ntok bwat tempahan tiket kapal terbang airasia, pastuh tpacak reramai kat padang skola tggu plane amek pegi seremban...slalunye mereka akan melompat atas pagar, merangkak bawah pagar atwpn kalo level otai2 sket jln wat dono je kat pintu pago beso...mate gua x bute ntok tgk kalo ade budak yg boleh terbang melepasi pago dgn slambe...

3.'sengal abes arhh mamat nih'....tp yg gua tau mamat tuh gua tgk badan berketak, sehat sjahtera dan tade bawak yoko2..lg mashuk kalo ade yg gune istilah tuh dtambah ngan pekataan ubi menjadikkannye 'sengal ubi'...dessss...sedangkn lu org gune pekataan sengal kat org pn gua da tak paham, lg korg gune sengal ubi..pestime gua dgr sengal ubi mase form2, teros gua alergik takleh makan ubi kayu,pucok ubi maupn tgk cite star wars psl ade ubi wan kenobi....mane2 awek sweet yg bleh xplen kat gua dgn mantop sile video chat ngan gua kat ym...ahahah

4.gua jumpe kat google translate, bakar dlm base inggeris adelah fuel...so istilah abu burn gua rasekan dah tak relevan,outdated dan tak menepati maksod yg kita kehendaki iaitu bakar..burn dlm google translate maksodnye membakar....pasnih kalo sorak mase hari sukan bole arr gune abu3x...fuel!!!!

5.'weyhh nakib, ckp kat dak fom ko lpas mkn roti lebeh kurg dtg musolla, ade pejumpaan'
pejumpaan??yew....gua pn rase istilah pejumpaan nih da kolot dan kuno....takde ciri2 futuristik dan dasar pandang ke timor langsong..name pejumpaan...da jumpe balek arr...yg gua siap nak kene sepak terajang lu org apsal plak??gua tak kire...lenkali dtg smap gua nak usolkan kat pengerusi pertima tuka istilah pejumpaan tuh jadik 'sesi bantai cukop2 bg lepas geram'....takde arr menimbolkan syak wasangke kat junior2 apsal diorg kene bantai kat pejumpaan...

6.gile kentang...gua syak nih salah ceo pringle...tak pasal2 gua tpakse analisis betolke kentang zaman skang ade otak ntok jadik gile...yg bwat gua lg tak paham tuh, penggunaan gile kentang nih tlalu pendek dlm ayat...cth ayat adelah 'perghh,gile kentang arhhh!!!'....ape maksodnye??slaen pkataan gile kntang tuh sniri,gua cume nmpk ade ayat perghh ngan arhhh yg korg sdie maklom pn takde maksod...sng ckp ayat nih completely takde maksod...kalo korg nak ckp 'erghhh urghh iarhghh hu ha hu ha eyoorrrr' pn boleh instead of 'perghh,gile kentang arhh'

gua rase takat nih je gua bole cite..pasal gua pn da tak brape igt lg istilah2 yg ade kat smap tuh...nak piker dalam2, gua tanak damage otak gua pasal tak lame lg da nak blajo smule dah..echewahhhh...tp kalo korg rase ade byk lg yg gua tak cite jgn malu jgn segan bgtaw gua...awek2 romantis bleh call gua, brader2 jln bekepak tules kat wall gua pn da cukop...ahahah...


p/s: gua tak pnah tgk org terbang mase gune flyover...lu org penah??
p/s2: trbute to jah tlg gua perah otak piker istilah..ahaha..jah juge satu istilah
adios amigos...

No comments: