Tuesday, April 27, 2010

touchin'


assalamualaikum

memori gua dtg kmbali.. walaupon gua jarang sentuh memory yg jual kat koop tuh.. sebab gua lagi suke mghabiskan wang belanja amanat bapa gua kat rudy si penjaga kantin yang kacak bergaya.. daripada mghadap budak2 hensem yg duduk tersadai kat koop lpas abes prep.. gua x masukkan abg2 dan kakak2 koop yg bertungkus-lumus menjaga perniagaan, tetapi mamat2 hensem yg tersadai berhampiran koop.. gua juge x maksudkan rudy ye.. tetapi mamat2 hensem yg tersadai berhampiran koop.. ouh, dan gua juge x maksudkan diri gua mahupun dodol.. walaupun itu mungkin bermain di fikiran anda.. lagi2 dodol.. ohhh plissss!!!

sebenarnye, bukan cerita pasal koop yg gua mahu ceritakan.. gua ttibe teringat satu majlis x rasmi antara budak2 putera sejagat.. yg terjadi pada malam terakhir masing2 hidup secara sah di bumi smap.. atmosfera sebegini sebenarnye sudah dapat dijangka masing2 sebelum menjelangnye malam tuh, tapi masing2 wat macho la konon.. berpegang pada prinsip no women no cry..opppsss gua ade terciter pasal crying ke?? oh nooo... kantoi r camni.. xpe2.. relax2.. wat macho.. post ni ramai awek2 bace.. gua pun tengah kontrol emosi.. setakat ni baru due titis air mate mengalir.. huh

biase r bagi umat sejagat, apabila kite dah tahu bila dan bagaimana kita akan terpisah, dengan secara x langsung kite akan bersedia untuk mghadapinya... ianya tidak seperti mati.. kite tidak tahu bile ia akan ade.. jadi kite x merasakannya sangat, walaupun kita patut bersedia..(memetik kate2 nopal).. jadi malam tu sume budak putera sudah tau yg keesokan harinye adalah hari2 terakhir bagi masing2 bergelak tawa berkongsi suke duke bersama.. mahu x mahu atm0sfera malam itu sudah berubah menjadi melankolik dengan sndirinye.. smpaikan jemaah maghrib mncapai peratusan makmum muafik trbaik sepanjang zaman dek kerana itu adalah maghrib berimam terakhir masing2 sebagai budak sekolah.. mahu x gugup pak imam tyme tuh.. sume hadir awal.. hehe

lepas maghrib diadekan pulak sesi bertemu peminat.. maksud gua dodol berkate-kate di depan dan yg laen mengerumuni.. ade gaye r sesi bertemu pminat kan?? ouh whateva.. malam tu rmai juge yg berkate-kate.. masing2 cube menyampaikan luahan hati dan harapan masing2.. suasana tyme tu x usah dicerita r.. sebrutal mane pun mamat tuh, berkace juga mate.. maaf, gua x maksudkan muhammad bin abdullah ye.. maaf dipinta sekali lagi.. terima kasih.. tyme nopal bercakap merupakan segmen yg paling melankolik.. terima kaseh kepada anda kerana mmberi m0tivasi mmbina itu.. kami doakan anda berjaya di u.s... beliau benar2 berjaye menyentuh perasaan masing2.. ditambah lagi ngan mereka2 yg laen yg berkata.. dodol, pdot dan pengacare majlis, patel.. terime kasih daun keladi, bile boleh gua dgr ucapan camtu lagi... amacam pantun gua? sedey x??

pastu, solat isyak.. tyme nih air mate masih basah di pipi.. lepas abes solat isyak, tibelah tyme ditunggu iaitu salam jama'i.. btul ke name program tuh?? haha.. tyme ni sume mmbuat bulatan.. dan sume akan ade peluang bersalaman sesama sendiri.. mengucapkan penghargaan di atas sebuah persahabatan yg x ternilai dek USD mahupun dinar emas.. meminta maaf antara sesama sendiri.. dan mendoakan kejayaan.. nizamuddin pule berjaye muncul dengan satu trick yg menarek iaitu dengan mengbackgroundkan majlis itu dengan alunan nasheed daripada hp nye yg diletakkan di mic.. dengan sebuah radio diletak berhampiran bagi mengaburi mate sesiape yg mungkin curiga.. mmg patut curiga pun, mane de radio keep playing the same song over n over. haha.. tapi tindakan beliau dan nasheednye mnjadikan suasane lebih sedih..terima kasih kepada anda juge..


sebenarnye gua x mahu terangkan panjang lebar bagi majlis ni.. saksikanlah sahaje ye antare gmbar2 yg sempat di amek..









gamba2 ni mungkin x dapat menerangkan situasi sebenar pada malam itu.. malahan gambar2 ini hanyalah secebis rentetan perjalanan kami semua selama 5 tahun bersama.. terima kasih kepada semua yg menghadiahkan seribu satu memori indah untuk dikenang sepanjang hayat.. walau setinggi mane kite ke puncak, ingatlah bahawa ianya bermula dari sekeping biskut yg dikunyah dan secawan nescafe sewaktu study di bilik study.. terima kasih

4 comments:

dodolutopia said...

cilakak lu rep!!!lu buat mate ak berkace

Anonymous said...

gua trharu....

kueh tiao silat said...

sadis puler diriku ini....

Anonymous said...

...damn it. nice. ak terharu.