Wednesday, July 20, 2011

tahajjud cinta......

Cinta merupakan cermin bagi seseorang yang sedang jatuh cinta untuk mengetahui watak dan kelemah-lembutan dirinya dalam cinta kekasihnya. Kerana sebenarnya, dia tidak jatuh cinta kecuali terhadap dirinya sendiri - Ibnu Qayyim
hayatilah sendiri kata2 hikmah dr Ibnu Qayyim......gua nk xplain pon x reti...soal hati la katekan....hahaha

hari ni gua xnak cite lucah, gua xnak cite sedih, gua xnak cite kosong tp gua nk cite satu.....sblum gua teruskan cite gua nk ucapkan tahniah kpd shbt2 gua yg telah berjaya melayakkan diri mereka untuk melanjutkan pelajaran d ipta mahupun ipts d dalam or luar negara.....tahniah yg tidak terhingga juga kpd kwn baik gua yg mendapat twrn drpd universiti al-albayt, jordan....gua rase dialah student pertama smap yg ditawarkan ke universiti tersebut selain seorang guru lepasan al-albayt....tapi gua pon confius gak kwn gua ni student ke ckgu...tp gua yakin dy masih student lagi sbb dy kawan gua..........tp ap2 pon bersabarlah wahai kawanku...sesungguhnya ALLAH bersama2 dgn org yg bersabar....=).....jgn marah..nanti kne jual.....

sbnanye xde ape bnde serius nk g kongsikan pd ari ni....cume gua nk cite idop ni kne enjoy wal gurau2 yg best2......nabi yg hidup zaman unta xde aircond pon ade gurau2 tauu......x kire la kite dok kat bumi ke marikh ke malaysia ke morocco ke hidup kne enjoy.....tp ade batas ye nk gurau2....bukan smpai 'ter'pelok awek waktu same2 tgk bola...bukan 'ter'pegang tgn awek waktu tgk nur kasih....buat2 lawak xpe....gua lebih bangga org ckp gua hambar drpd org puji gua berani peluk awek gua.....sbb nanti bakal2 isteri gua xde keistimewaan aa kalo gua dah pelok org laen....keh44....dah3....cukup lahh tuu....input yg gua nk put ari ni sbnanye kisah nabi bergurau.......ceni cite dy~

satu hari....nabi SAW tgh dudok lepak ngn sahabat2.....termasuklah saidina ali RA......biaselah adat org arab sambil dudok2 makan kurma.....bersembang lah sambil bergelak tertawa.....dalam diam2, saidina ali RA letak semua biji2 kurma yg dy makan kt tmpt nabi.....makan punye makan saidina ali RA pon knekan nabi.
ALI : sahabat2!....cube korg tgk nabi kite ni.....kuat btol dy makan....penoh haa bijik2 kurma kt tmpt di....

sahabat2 pon gelak ramai2.....

dengan selambanya
NABI : eleh korg....igt ak x tau ke??....ali lg aa kuat makan....dgn bijik2 skali haa dy telan.....

maka makin riuhlahh sahabat2 terkekek2......

jd kt sini sahabat2... kite dpt nampak bhw islam ni enjoy gak sbnanye...tp enjoy berbatas.....ada ubi ada batas, kt syurga nanti baru dibalas.....

**kpd yg x suke cite tahajjud cinta x payah tgk tau......tetibe nk like2 SEMANGAT citra baek x yah....tgk la jugak cite tu...kate x suke....tinggal tros laa...byk lagi bnde laen yg nk diamik smangatnye.....

1 comment:

Anonymous said...

siapa yang masuk albayt tu zubair? pehhh..