Friday, July 22, 2011

konspirasi villas boas dengan amri yahyah

ASSALAMUALAIKUM


pernah naik motor? tak pernah? sila minta meghe plastik bag tesco dan lemaskan diri lu skarang....kalau tak pernah naik motor, maka lu org belum merasai sendiri satu pengalaman vital dalam hidop...gua? umur 4bulan gua dah kenal sape itu max biaggi., 1tahun plak gua tau yg valentino rossi akan jadik champion moto gp,maka apa jadah pula gua tak pernah naik moto.


pengalaman naik moto ni ada macam2...lain orang lain ceritanya....mungkin bagi yg duduk kampong, pengalaman dia lebih kepada menggunakan motor sebagai pengangkutan utama ke mana2 sahaja...bagi org bandar plak, mungkin antara cerita mereka dgn motor yg tak boleh dilupakan adalah melihat sendiri motor ditarik oleh orang kedai....macam2 sebenarnya...gua? gua lagi sekali? kalau dah umur 1tahun gua kenal valentino rossi, maka memang gualah org paling tepat untuk menceritakan pengalaman sekaligus memberi pengajaran dan pedoman kepada lu semua, lagi2 yg baru sekarang dapat membezakan antara motor dan anjing bulldog...kenapa bukan cerita pengalaman rossi? pasal skang die dah tak power...lagi satu die org itali, lu takkan paham ape die cakap.


pengalaman gua yg true punya dgn motor rase2 bermula umur 4tahun....masa ni baru kenal2 dgn motor....motor ada 2 tayar, 1 depan 1 blakang, lain dari basikal main petang2 gua yg ada 1 tayar depan dan 3 tayar belakang...motor ade ekzos, absorber, enjin, arghhh....cilakak, gua taktau ape name bende tu...maka gua tulis arghh sahaja....dan banyaklah lagi bahagian2 motor ni...memang lain dengan basikal gua, apatah lagi dgn basikal fixie kutu2 zaman skarang....umur 4 tahun sampailah ke-umur 5 tahun, gua naik motor lepak bakul sahaja..masa tu saiz badan gua tak lari jauh dengan plastik pasar yg penoh dgn sayur dan ikan kembung...takat gua ni, abang2 cakap "steady baby" je lah dalam bakul tu....lagipon gua memang tak dibenarkan duduk blakang...kononnya, blakang tu cuma untuk brader2 yg legend dan dah sampai syarat tertentu sahaja....gua tanya bapak gua ape syaratnya? beliau balas sambil menghisap dalam2 rokok keretek beliau,"kelak kau akan tau.."...gua membuat muka musykil, dan terus berjalan ke tadika sambil mengendong bag yg berisik entah ape-ape....



*bukan bakul begini..jangan jadi bebal


*bakul yg dimaksudkan lebih kepada begini


umur7 tahun, gua dah masok darjah 1....masa awal2, bakul masih lagi tempat permainan gua....masa tu masih takde rase ape2 lagi....tapi lama2 gua dapat rasa ada benda tak kene....tiapkali pagi2 pegi sekolah naik moto, kalau ade moto potong, mesti org tu usha gua pelik lain macam....pelik dia tahap bizarre....macam diorang nampak fahrin ahmad depan2....ketiak mula rasa berpeluh....ini satu perasaan yg tak sedap...gua nak buat matematik dalam buku kotak besar pon tak lancar kalau keadaan ni berterosan, dan gua dapat rasa ni semua berpunca dari perangai gua yg duduk kat bakul....mungkin dah tiba masa ntok gua melakukan transformasi...mula dari haritu, gua mula ayat  manis kat bapak gua...macam2 alasan gua bagi macam awek mintak clash pasal duduk kat bakol, duduk kat bakul saket dubur, dan cikgu cakap gua masok bakol angkat sendiri....sambil disertakan beberapa batang rokok keretek...awal2 bapak gua tak bersetuju, tetapi rokok keretek tetap diambik....lepas 2-3 hari, gua berjaya mendapat kelulusan ntok duduk kat belakang pulak...tapi duduk belakang tak sedap macam kat bakul...pasal kat belakang kene berhimpit ngan akak gua skali...jadik 3 org satu motor...tapi apa ade hal?


maka skarang gua nak tanya...apa benda yg seakan wajib untuk berlaku bila baru2 dapat duduk seat blakang?....muka jadik hensem? salah....kalau camtu muke jadik tak hensem? pon salah....tiba2 ada orang kat depan tempat anda duduk? cilake dan salah...jawapannya adalah kaki lu org akan terkena kat ekzos lantas melecur..koman2 pon sekali la kene..kat kaki gua ada tanda melecur ekzos bertulis honda...ape? lu tak pernah kene? tak legend tu....rata2 brader yg gua nampak pegi klcc naik moto, semua ade tanda melecur kat kaki....awek klcc? die pileh klcc dooooo....


bosan jadik penumpang motor, gua nak cuba2 bawak moto plak...sebagai seorang anak yg taat , gua mintak kebenaran dgn bapak gua....alasan2 tipikal kalau nak blaja bawak moto ni cam biase lah....nanti boleh tolong mak pegi kedai beli ikan , pegi tusyen sendiri takyah hantar jempot, dan banyak lagi yg kadang2 tak logik...bapak gua dah malas nak layan alasan2 gua, maka dia bagi lampu hijau...gua amek lampu hijau letak kat bilik buat bukak malam2...nak cerita blaja bawak moto, sangat senang...senang dia sampai gua rasa malas nak cerita...kat kampong gua, umur darjah 3 wajib tau bawak motor....kalau darjah tige masih lagi pegi kedai bawak beskal lepas handle, memang kene boo...orang panggil noob je dari jauh....memang zzz la kan....



makin berumur, motor dengan gua bukan lagi orang lain....pegi tusyen cuti naik moto, sakit demam pegi klinik naik moto, moto rosak gua biarkan terbalik tunggu bapak gua repair,ahhh...brader2 cakap, "manchester united is my passion, tiger is my soul, motor is my moto"...bila dah camtu, semua skill motorcycling gua boleh buat sambil kunyah gula getah...dari pacak depan, pacak belakang, juga brek tayar guna kaki...tu semua kacang...lebih kacang dari mr. bean....tapi takat ni gua ada satu skill belom terbuat lagi...bukan tak mampu, tapi tak berani....gua tgk orang2 yg betol2 berani je boleh stunt gaya ni...


*apa macam....lu berani ke buat superman sambil double stand?

p/s: entry sebagai bual kosong...tiada niat jahat walau sekelumit....gua bosan..chow

2 comments:

EG said...

hahahaha.

nurshahida said...

dodol, pnat ak glak weii!hahahhahahaha