Thursday, December 30, 2010

bola oh bola sepak

ASSALAMUALAIKUM

malaysia menang piala suzuki malam tadi dgn agregat 4-2...menang 3-0 kat bukit jalil dan kalah 2-1 mase kat gelora bungkarno...gua gembira malaysia menang? gua sedih team bibik gua kalah? gua terkejot rambot amirulhadi kale perang mase kat bukit jalil? takde2...gua biase2 je mase tgk due2 final tersebot...gua tak menjangkakan mesia mng, dan tak mendoakan mesia kalah....pasal gua terbace status membe gua, nizam...quote dari beliau adalah

bola sepak yg dcipta yahudi ni tlh brjaya memecahbelahkn indonesia dan malaysia yg rata2nya umat Islam..jgnlah kita sumer trpedaya dgn propaganda yahudi ni...!!



lepas terbaca, teros gua bakar baju mesia yg masih dalam plastik....teros gua patahka ruas kaki ni bagi tak boleh maen bola teros...teros gua sepak kuat2 bola jabulani dari welkap kuar teros dari planet bumi....tapi tak lepas nak kuar dari bumi pasal gua baru patahkan ruas kaki...dem

tamat kisah siket sbyk pasal pengaruh stats membe gua terhadap pemikiran rasional insan kamil zaman ini...yg gua nak sembangkan skarang adalah fenomena dan side effect bila mesia dah mng piala suzuki ni...ape lu org agak? suzuki maken suke release kete latest diorang kat mesia? bagi sorang satu player mesia kete suzuki vitara? ataupn ini menandakan kebangkitan kuasa bola sepak serantau asia tenggara bak kata sabery chek....lepas gua buat survey lebih kurang, berikut adalah side effect yg gua tilikkan akan berlaku dalam tempoh masa terdekat ni

1.first and foremost...industri amah juga bibik akan mengalami revolusi....permintaan dan demand semakin meningkat lantas memaksa para tokan2 bibik indon akur dan mengalah...cewek2 dari indonesia akan ramai ditawarkan peluang pekerjaan di malaysia...ini semua kesan dari perbuatan kameraman rtm1 yg berkali2 fokus kepada cewek2 ini...waduhhh, bisa gugur jantung pak....dan gua anggarkan gaji mereka boleh mencecah 3-4k jugak...kalu betol menjadik, memang gua pon ikot tuka bibik ganti cewek2 walaupn umah gua takde bibik...

2.pasni bukan takat biskot tiger yg join venture buat soker kid, biskot cap pingpong pon silap2 buat program realiti ntok bola sepak...ape macam ngan program ntok pingpong plak pasni?

3.lagu "jika ko pikerkan ko boleh" akan dgn mudahnya dihapal oleh kanak2 yg maseh lagi tgh bertatih melancarkan IQRA' 6....ella pula akan menerima imbuhan berjuta ringgit kerana lagunya iaitu standing in the eyes of the world diulang berbelas ratos kali gak oleh stesen tv tempatan, bersama dgn slide show skor2 mesia...

4.pasukan yg memenangi piala suzuki ini akan dianggap pasukan lagenda...ya, mereka layak dianggap lagenda....tahniah..terutamanya khariulfahmi che mat yg skang ni sdg menjadi satu fenomena dalam kalangan awek2 malaya...

itu saja yg gua nak sembangkan...tapi walau apa2 hal pon, teroskan menyokong manchester united ya wahai pembaca2 semua....season ni dekat empat ratos peratos gak gua yakin MU mng...keh3

No comments: