Saturday, July 31, 2010

open day!

ASSALAUMUALAIKUM

first sekali gua mau zahirkan aprisiasi gua kat dodol ( from kluang to shah alam in love) yang terus-terusan memastikan blog ni terus maju dan mencapai rating yang tersendiri dalam kalangan peminatnye di seluruh dunia. gua memang suspek kerja2 seni beliau dan akal fikiran yang waras yang maseh mampu berpikir tentang bahan2 yang menarik untuk ditulis walaupon saban hari gua rasakan penulisan beliau kurang bermutu (beliau yang kate, gua setuju je). lagipon gua rase salah satu sebab penulisan beliau sudah jatuh dari standard mungkin kerana beliau menulis menggunakan ACER, bukan ASUS..

semalam tyme gua jalan2 kat office gua nih, gua terpandang sorang mamat ni merequest supaye gua menulis tentang hari terbuka smap. hari terbuka pada literal meaningnye bukanlah hari dimana semua manusia membuka dan mendedahkan semua yang ada padanya, tetapi ia lebih kepada hari di mana pelawat bebas keluar masuk ke dalam smap tanpe melalui pertanyaan2 daripada sadam the pakcik guard. hari terbuka atau dalam bahase yang lebih mudah, open day (sorry everybody, but i sound silly when i speak malay ) pada kali ni telah berlangsung pada hari jumaat hingga ahad. tapi yang gua akan citerkan ialah kejadian2 yang berlaku pada hari sabtu sahaja, sebab hanya pada hari tu gua ade kat smap setelah dah lame x menjejakkan kaki ke tanah tumpah air sirap rudy.

ok, gua start ngan peristiwa yang berlaku di rumah k.n the ant. pagi tu, sebelum bergerak ke smap, 3 kereta gather2 kat umah k.n the ant dulu sambil mendengar taklimat daripada ketua konvoi, adib budak metroseksual x berape nak jadi. 3 kereta yang dimaksudkan adalah kereta mamat yang ditunggangi bersama gua, k.n the ant dan manap the unstable fb profile pic. 2 lagi kete ialah kete nizam n naim yg takut speed trap yang didialamn both kereta terkandung adib, noghe, 2 buah rakan nizam dan shaarie. setelah taklimat ringkas dijalankan, kereta pon bergerak menyusur laju di highway dengan kereta naim dan nizam sedikit ketingglan kerana singgah di 7 eleven.

konvoi tiba time zuhur berkumandang, yang mane pade mulenye gua saspek yang azan zuhur tu ialah meghe, sbb dye kol bff dye iaitu k.n untuk berjumpanya di musolla sahaja. gua sebenarnye agak terkejut jugak pada mulanya sebab gua x sangke ramai dak batch xtrovert yg hadir. time lepas solat zuhur tu, setelah digather2, agak ramai lah jugak dak2 batch xtrovert yg hadir antaranye imam besar faiz, mali yang datang melawat adiknye, mad nor yg pulang awal kerana hal2 yg x dapat dielakkan dan ramai lg. terdapat juga kamil yang kelihatan sibuk dengan vid cam beliau untuk dibawa bekalan nanges sorang2 kat tanah arab nanti.

destinasi pertame yg dituju, semestinye bukan gerai2 jualan yang sudah boleh diagak menyediakan menu2 klise, tetapi adalah kantin, atau lebih tepat lagi rudy. kat situ bulat membentangkan juadah manggis dan rambutan untuk kepuasan lidah masing2 yang dahaga, atau lebih tepat lagi untuk menimbulkan satu perasaan bersalah kepada mereka yang akan fly x lama lagi kerana di negeri orang tiada buah-buahan tempatan seperti itu. tyme tgh borak2 tuh, muncul syufuk yang baru dtg entah dari mane. gua juge saspek syufuk lewat sebab bawak ACER, x berape user frenly macam ASUS. kitorang lepas tu banyak menghabeskan mase kat kantin je, topik pon banyak bukak pasal sustainability living, modern world economics, islamic architecture, ethics n moral value n kadang2 bukak topik yang banyak joke sket macam american politics n its crisis. memang klaka tahap gaban laaa... tersedak gua gelak.

sebanarnye gua dah tatau nak story pasal ape. sebab lu orang pon boleh imagine sendiri ape yg berlaku tyme hari terbuka. ade gerai2 banyak bukak, pakwe2 kacak try amek perhatian awek2 romantis pakai hensem2, awek2 romantis pakai cantik2 mintak dibelanje n macam2 lagi. cume gua rase yg tahun ni punye cam kureng sket sebab gua x nampak banyak aktiviti yg berjalan seperti tahun2 yang dah lepas. babai. chow

p/s : gua suke tengok kemesraan kamil dan sheila. ahahaha...

No comments: