Wednesday, July 7, 2010

kelincahan otak berputar ligat

ASSALAMUALAIKUM

sebagai seorang budak yg baru bergelar mahasiswa, gua baru sahaje menduduki test pertame gua spanjang gua teperok kat sini....test itu dipanggel test1, tiada sebarang name saintifik lagi spesifik yg dikenakan pada test itu sperti SPM,PMR mahupon UPSR....dan perkataan test1 itu sendiri bukanlah singkatan daripada lain2 perkataan sperti Testimoni Ereksi Sengkangan Tunjang 1....tidak sama sekali, ia hanyalah sekadar test1....niat gua menaip bukanlah nak sebok cite2 sume langkah pengiraan dan jalan kerja juga congakan tepat gua semasa menjawab soalan fizik no.2 bab linear motion in vacuum by neglecting the effect of air friction and tiny microscopic organism in the universal indicator style......cume mase gua nak melangkah masok ke dewan pekse, ataupon lebih tepat lagi mase gua pegang alat tulis seperti pensil 2b cap singe laut,pemadam kerat separoh ngan pembaris yg gua wat kerat pemadam tu, gua tringat satu kesah tragis lg emosional mase gua nak pekse spm dulu2.....dulu2....sgt dulu2

(kalo tak silap)Rabu, tarikh pon tak igt......

hari gua nak pekse paper add math...ntok spm gua.. bkn ntok trial mahupon UPSR...kanak2 darjah enam yg nak pekse UPSR hanya tahu perkataan add sahaje kerana mereka selalu maen add as friend kat fesbuk.....bile frasa add digabongkan dgn math, palotak dan bendalir likat dalam spinal kord diorang akan terkondensasi dgn pantas....itu sbbnye ramai kanak2 darjah enam diserang demam malaria tapioca tatkala gua sebot perkataan 'harini gua nak pekse add math' kat diorg....tapi tu sume gua abaikan....malam tadi gua dah pomen kalkelater legend gua bagi level2 supercomputer +mainframe...taep je pape,kompem jwpn betol....gua gak dah ejas pensil tekan2 gua bagi ubat die tak abes2....gua dah cipta pemadam stailo, boleh padam sume dakwat pen maupon maker permenant....skang nih yg tggal cume mase ntok gua mlangkah masok ke dewan je ntok mencurahkan sgale jenis formula lg derivation yg gua cipta sniri...oh ye, gua juge tak sabar nak jwb soklan proving...

dipendekkan cite, sblom masok dewan pekse.....tak kesah la hape pekse pn yg nak gua hadapi, gua takkan pernah lupe ntok bertawakal kpada ALLAH.......gua tundok tawadok abes2 mase imam beso nopal bace doa...saat itu, gua hanya mampu mendengar bunyi degupan jantung gua dan bisikan amin yg gua sniri tak tau dtg dari mane...saat itu, gua rase nak naik musolla wat smayang sunat, lupakan saje pekse SPM.....tp tatkala amin beramai2, gua tersedar...seb bek gua tak naek teros musolla.....SPM gua mesti diteroskan....

gua melangkah besar masok ke dewan, langkah diator rapi agar kaki yg gua wat langkah masok dewan adelah kaki kanan, bukan kaki yg gua slalu wat maksiat sepak terajang palotak anak org ngan sepak bola laju2 masok gol...chantekkk!!!langkah ke-3 gua dari tapak gua berhimpun ke pintu dewan adelah kaki kanan.....gua pn tataw brape besar langkah gua mase tu....dah masok dewan ape lg, lincah2 gua dudok tempat gua yg terletak baek2 dpn kipas....kipas berpusing ligat menghamborkan angin juge habok2 berkontiminasi....

nak dipendekkan cite, para pengawas pekse sudah mule berlegar2 di dlm dewan...itu gua rase sudah cukop ntok menandakan gua sudah bole mule menjawab pekse...'dimulakan dgn BISMILLAH' bak kate raihan....gua follow ckp raihan, gua mula dgn BISMILLAH...bace doa ape yg patot lbeh kurg 30minet, gua mule menjawab paper1 addmath....

soklan pertame adelah soklan function...atawpn mungken lbeh familiar kalo gua tules f(x)...gua penah dengar pacik kat kedai kopi sembang lebat kat gua,'kalo lu takleh jwb soklan function, bole pegi gali kubo sniri la weyhh!!'....berkat cabaran yg gua rasekan drpd kate2 pacik tu, gua jwb spantas abes soklan tuh...setel....soklan kedua ngan soklan ktige pon gua jwb dgn laju tanpa menoleh kblakang...soklan keempat adelah soklan quadratic equation....soklan nih agak feberet budak2 yg x brape nak minat math, pasal sng...ahahaha...jadik gua pn terikot jadikkan soklan nih soklah feberet....gua suson baek2 equation die, ltak x kat mane, y kat mane...equal kan ngan zero...skang mase ntok mengire....tangan gua mule meraba2 dlm pencil case gua yg lawa, mencari2 kalkelater....otak gua belom lg ditanam ngan processor i7 ntok menjawab kire2 dgn congakan lincah sahaje....tp, tgn gua gagal mengesan kehadiran kalkelater...gua mule alihkan mate ke dalam pencil case.....HANJANG!!!gua menganjing sopan......gua rabe2 poket gua sniri dgn tujuan kalo2 gua selit kalkelater dlm poket mane2, tanpe sbarang niat burok....maseh juge gagal mengesan...peloh mengalir deras di setiap liang peluh yg ada....derasan adrenaline mengalir pantas....proses oksidasi glukosa bereaksi begitu laju tanpa gua sedari....gua termangu sunyi dlm sepi, mengenangkan result add math gua dpt F...

p/s : kalkelater gua ttinggal ats meje kat kelas....gua pn tataw bile mase gua kluarkan dari pensel case....gua saspek mungkin pensil case gua tadi berlobang, pastu ade org jaitkan kejap..tuh yg gua tak brape nak prasan.....yg penting, gua dpt gak jwp addm3 gune kalkelater...trimas kpade panitia math pasal ade sponsor kakelater lebeh2 kat dpn...dpt gak gua join macha dlm meminjam kalkelater skolah....

p/s2: sape nak SPM taon nih atawpn taon2 akn dtg selagi pekse SPM tak dimansohkan, gua cadangkan kalkelater tuh ko tanam siap2 dlm meje pekse korg....

adios amigos....from puncak alam with love

No comments: