Friday, March 19, 2010

Pabila hantu bermaharajalela

assalamualaikum

Lu orang cuak x dengar tajuk sebegini gempak!??gua pun menggigil je bace ape gua tulis ni..bayangkan r daripada start gua tulis tajuk tadi smpai ke perkataan salam yang gua beri ngan suci murni tu saje memakan mase genap 3 bulan gua menulis.. lu ape tau ketakutan yang melanda diri gua nak menulis citer2 berat fiksyen sebegini.. seb baek r ade bapak ekstrovert yang support gua sanggup datang jauh dari johor semate-mate nak bagi gua air zam-zam yang kakak aqsal bagi dye..(gua rase r)

huh, berbalik kepada tajuk di atas.. jangan pndang atas sangat ye,tu siling umah korang!! ok2, sebenarnye gua post tajuk ni sebab gua teringat balik kenangan pahit manis gua kat sekolah tercinta dulu bergelumang ngan pelbagai story2 hantu n pengalaman lepak2 bersame hantu2 itu sendiri..yang pasti, hantu amat feymes kat skolah.. gua tatau nape..

1st gua nak story ialah satu pengalaman hantu yang klako..ntah r..sebelom gua tules ni dah sepurname gua gelak sebab teringatkan story ni.. citernye bermula 1 malam tu tyme sebilangan dak2 f5 terase mahu pergi bermaharajalela kat floor pelajar tingkatan 1.. n dsebabkan tatau nak wat xtvt pe, jadi kami sume iaitu pelajar f5 mengadakan sesi berpidato cerita2 seriau seram sejuk kat dak2 f1 ni kat salah satu bilik diorang..make mereka ini dikumpulkan r lam satu bilik ini dengan lampu tertutup bersame-same dengan pemidato2 spontan yang telah bersiap sedia ngan paperwork mereka untuk dibentangkan kepada adek2 tercenta..

make bermula citer2 yang agak menarek..setiap bilik f1 akan ade mitos2 antu mereka yg tersendiri,make terpulanglah kepada pemidato2 yg x dilatih untuk menyampaikan citer mengikut gaye mereka sendiri.. tu yang x pasal2 dak bilik abu daud yang rate-ratenye dak sabah n sarawak terjebak lak lam citer hantu KEDAH sebab citer bilik diorang disampaikan oleh ADIB..pandai2 r diorang tolong hantu2 kedah tu sesuaikan suhu badan diorang ngan iklim gunung kinabalu..

malam tu jugak kitorang sume dapat melihat pelbagai reaksi muke yang dipancarkan oleh dak2 tu..ade yang memang terlebey cuak sampai termintak ngan ketua umum untuk meminjam hp bliau untuk kol mak ayah kat kampung untuk panggil bomoh peribadi datang, ada gak yang wat muke selamber je sepanjang sesi bercerita langsung..n akhirnye setelah diselediki mereka sumenye adalah bbudak thailand yang x kesah sangat pasal hantu malaysia pasal mak bapak diorang terlibat lam produksi filem neng nak, ade gak yang meraung meronta-ronta,terhuyung-hayang sane sini sambil meroyan menggunakan semboyan meminta abang meneruskan citer sebab terlampau berminat.. n macam2 lagi..

tapi pengalaman paling best malam tu tetap datangnye daripada seorang budak bilik idrisi ni.. malam tu lepas begitu banyak paperwork hantu telah dibentangkan, kitorang mengambil keptutsan untuk test samada percubaan kitorang malam tu berjaye x.. jadi kitorang merancang untuk mengetest kepada salah seorang budak yang ade malam tu.. this is how the plan works,(ak sfeaking nih)..first n foremost, we calling2 one budak out from the bilik bercerita n tell him to go to idrisi's room to get some nopal groceries..(buku2 termasuk lam groceries x)??..mampus r.. n then, while the budak in the room, the lightning will be off due to leakage n the bilik is very2 the gelap gelita.. while the budak is in the bilik n go get nopal's things, he will saw a hantu sitting on a bed with selimut menyelubungi hantu itu..means that u can never see the hantu face laaaa... n guess what?? the budak is really scared till pee n he run out from the bilik so fast smpaikan stopwatch meletop nak catat mase larian dye..x pasal2 je ade stopwatch tyme tu.. lagi peliknye stopwatch tu budak tu punye lak..samada die dah tau kitorang nak kenekan dye or dye memang saje nak test stamina n kepantasan dye..

n malam tu jugak, dak tu bapak semangat story pasal hantu tu kat member2 dye..n setahu gua xde sorang pun yang x percaye..sumenye percaye habis habisan..malam tu jugak sume bilik f1 agak lapang sket kawasannye sebab sume katil dicantumkan bersame sebab masing2 takut nak tdo sengsorang.. takut hantu selimut datang kejut n ajak lumbe lari.. huhu.. papepun, barisan pencerita malam tu memang power2 belake diketuai pengerusi majlis iaitu tuan patella..

kepada dak2 f1 2009..terima kasih ye sebab bagi malam tu berjaye..hahaha.. papepon kami doakan korang sume berjaye lam akedemik,koko, n sahsiah..jgn malukan kami sume sebagai antare golongan yang telah mndidik anda secare x lgsung..wlaupon banyak didikan bangang2 gak kitorang bagi seperti lawak2 hambar bahau n lawak2 hambar bahau lagi..k r..cter antu len akan mnyusul..n gua janji akan seram..insyaAllah seram..








5 comments:

dodolutopia said...

seb bek ak x join malam tuh...kalo tak kompem2 ak cite pasal antu ghost house...perghh...seram gile kambeng arhhh..ahahaha

Kelembai Dukm said...

perlu kah mention bahau d citu..
kecian beliau.. huhu

ashfaque_deux said...

haha..cam bOdo je
klako gle...tp nape ak x egat pape ha???
adekah ak x terlibat..???

Anonymous said...

oi..apsl ak ad.ak lwak r.hmbar i2kan lwak.haha~

Nur Syarina said...

hahaha. lawak syal!