Thursday, September 16, 2010

rencana aidilfitri.

ASSALAMUALAIKUM

7 syawal. sekarang gua rase maseh ramai yang menyambut hari raye. ni sume disebabkan slogan yang diterapkan oleh rosmah mansor, "sebulan berpuasa, berbulanlah kite beraye". namun begitu, dalam kesibukan kite beraye, janganlah kite melupakan kepada puasa yang enam. kerana apabile berpuasa enam, ianye umpama berpuase setahun. dan alasan inilah jua yang gua gunakan tiap2 kali member2 mengajak puase sunat hari isnin khamis. gua bukan ape, gua rase bile puase penuh ramadhan n 6 syawal, kan dah ibarat puase setahun. so.. hmm, jangan ikut care gua.

gua jarang tgok tv. atau dalam bahase jawa ireland, televisyen. tapi, habit gua bertukar mendadak menjelang raye dan semasa raye. bukan ape, gua rase teringin nak tgok bile program2 tv sume bertukar kepada "aidilfitri special", "istimewa raya", "rayalah pulak" dan macam2 lagi. ade gak yg lg menarek name cam rumah terbuka af, os beraye di oz, mari beraya bersama saya dr rozmey 2 alam, ketupatku ditelan ular sawa, cintaku berputik di aidilfitri sepertimana berputiknya putik kapas dan laen2. gua bukan pe, terasa teringin gak laa nak tgok pe yg istimewanya program2 ni..adekah sekadar name yg panjang cam program dr rozmey tu atau mmg best sampai ak pon terase nak cube jusmate5 keluaran syarikat dr rozmey. jadi gua amek jugak laa beberape mase berharge dalam diri gua yang sepatutnye diisi dengan makanan dan ketidoran untuk menonton citer2 tu..

pade gua, sume cter "aidilfitri special" ni menghiburkan. sebelum itu, gua nak bagitau lu sume orang. aidilfitri ialah satu english word. i repeat. aidilfitri is an english word. sebab pe. aidilfitri lawannye special. istimewa lawannye raye. lu orang sume check tv masing2 kalau salah. kalau salah gak, mungkin jenama tv korang lain ngan gua. sebab tu proogram dye lari sket. gua rase r..dalam banyak2 program yang gua tonton, gua maseh musykil ngan beberape program yang gua rase x patut bersama beraya2 ngan umat islam seluruh malaysia.antaranye, malam jumaat kliwon ( gua rase citer ni ade kaitan sket2 ngan iklan pssst..malam jumaat), kuntilanak, toyol aidilfitri special di batu feringghi, salam lebaran pocong special n macam2 lagi. ade ke patut citer2 ni ditayangkan waktu raye. gua tau laa, setan2 sume dah terlepas. xyah laa sambut kepulangan mereka dengan hati terbuka. papepon, gua respek peminat2 man utd. walaupon diorang x beragama islam, diorang x sambut kepulangan setan2 ni. sebab tu man utd x menang2 dari lepas raye sampai sekarang. sebab setan kat logo diorang x balek2 lagi..

satu lagi, tyme raye2 ni,banyak la jugak konsert2 ataupon name komersial nye muzikal aidilfitri. yg gua prasan, muke siti nurhaliza ade kat sume tv. nabil camtu gak(penyanyi ke mamat nih). faizal tahir maen pusing2 tv3 je. anuar zain ade kat tv3 gak gua prasan. maher zain gua x jumpe lak. balek beraya kat kampung laa tu. ade gak penyanyi2 veteran kat tv9 yg dah x brape larat. penyanyi2 terlebey junior pon ade kat tv9 cam idola kecil. jap2, idola kecil mmg program yg bagus. melahirkan penyanyi2 sejak dari kecil lagi. xyah g skolah, xyah blajar, xyah wat hw. cume perlu nyanyi dan dikritik. bagus.. gua suka rancangan ni. jauh lebih baik dari imam muda. gua rase tu la yg dipikirkan penerbit idola kecil. namun, gua tetap rase ade gak rancangan2 nyanyi yg x berapa patut. contohnye anak dr rozmey blaja nyanyi aidilfitri special, konsert mtv britney spears istimewa raya, isteri2 menteri karaoke special aidilfitri n macam2 lagi. gua x paham laa penerbit2 rancangan zaman sekarang. sanggup menggadaikan maruah diri menerbitkan cter2 camtu..

jadik, kesimpulannye, gua dapat simpulkan yang program tv raye edition mmg bersimpul. macam2 jenis ade untuk ditonton. pilihlah yang bersesuaian. xpon, tontonlah berita tv9 dan buletin utama je. layan berita lagi bagus. sambil beristighfar dengan macam2 kes yang berlaku kat negara cam yg terbaru kes sosilawati. tu je laa sebaek-baek rancangan. satu lagi, rancangan yang baek ialah ucapan perdana menteri sempena raye hari tu. rancangan tu jadi baek sebab satu je reason,...... ade rosmah mansor dalam tu. sekian..


1 comment:

halovetta said...

best r entry kau..haha