Monday, March 19, 2012

benda bulat putih

ASSALAMUALAIKUM


ni namanya mesin basuh manual. banyak benda kena buat sendiri. isik air sendiri, tutup air bila dah penuh sendiri, pusing timer sendiri, buang air basuhan sendiri, spin baju sendiri, boleh kata semuanya sendiri. sebab tu nama dia mesin basuh manual. bagi mana2 kutu yang tak pernah guna mesin basuh manual ni, gua nak pesan beberapa penting. yang belah kiri dalam gambar ni, tempat basuh baju. korang masok baju, isik air ngan sabun, dan pusing timer bagi dia pusing2 sampai air tu pun jadik hitam...lubang belah kanan kat mesin tu pulak tempat spin baju.. bila nak sidai, korang spin baju tu dulu bagi kering2 sikit...sumbat baju2 bagi padat, pastu baru pusing...kalau baju tak cukup padat, nanti mesin tu bergegar macam celake... dan yang paling penting, lu orang nampak tak dekat bahagian spin tu, ada 2 benda bulat kale putih...yang gua maksudkan adalah benda bulat yang kat belakang benda bulat depan... kalau tak paham, ulang ayat gua 4 kali...benda bulat tu gua nak tekankan, tempat dia adalah kat tempat spin!!! bukannya lu orang masok sekali dalam tempat belah kiri untuk basuh2 baju tu...

*apebende punye entry entah..haram

1 comment:

EG said...

Aku tak tau nak kalsifikasikan ni entry apa. Entry tak puas hati atau nak lepas geram?